banner

בלוג העסקים הקטנים לת-ו-צ-א-ו-ת

ברוכים הבאים ליום שאחרי

העולם מסביבנו משתנה לנגד עינינו, אנו בעלי העסקים הקטנים והבינוניים נדרשים לשינוי תפיסה, חשיבה ודרכי פעולה על מנת להקדים את המתחרים שלנו ולשפר את התוצאות העסקיות שלנו. השינוי הנכפה עלינו הוא ההזדמנות להתייעל ולחשוב באופן יצירתי, להמציא את עצמנו, את השירות שלנו ולהגדיל את הערך שאנו מייצרים להצלחת הלקוח שלנו. אסטרטגיות ממוקדות וזריזות למענה לדרישות החדשות של הלקוחות שלנו יאפשרו לנו גשר לעידן החדש הנרקם למול עינינו. 

זו ההזדמנות לקחת את ההגה לידיים ולבצע בדיקה מחדש של הנוכחות הדיגיטלית של העסק – להגדיל את הנראות, להניע תנועה דיגיטלית ולחזק את המכירות. הנה כמה טיפים ליישום פשוט וממוקד תוצאות מידיות:

 

  1. בחן מחדש את קהל הלקוחות שלך

אם אתה בעל עסק בתחום המזון או בתחום ההלבשה, רוב הסיכויים שמצאת כבר דרכים למכור מוצרים ושירותים באופן מקוון. עם זאת, עסקים שרוצים לעשות יותר צריכים מעת לעת “לחשב מסלול מחדש” כיצד והיכן לשווק את המוצרים שלהם. והקורונה נותנת לנו הזדמנות פז לעשות את זה.

דמיין מחדש את הקהל שלך. בחן מיהו. מהם הצרכים שלנו וכיצד הם השתנו היום. בין אם הגעת לאחרונה לאינטרנט ובין אם שינית את האופן בו אתה מנהל את העסק שלך בדיגיטל, זו ההזדמנות שלך להגיע לחברים חדשים מאותו קהל. לדוגמה, חברה  המייצרת אוהלים ממותגים בהתאמה אישית לפסטיבלים ואירועים – שינתה את קהלי היעד שלה ואת אופן השיווק שלה כדי לספק את צרכי השעה במסגרת משבר הקורונה. במקום להתמקד במותגי צרכנים, בחנה ומצאה כי הקהל שלה צריך להיות בתי חולים וקבוצות רפואיות. כעת, החברה מייצרת אוהלי סינון והכלה להובלה ניידים, עבור לקוחות חדשים שלפני כן כלל לא היו בקהלים שלה. 

  1. שנה את האופן בו אתה מוכר את המוצרים/שירותים שלך

מה עם הלקוחות שלך? רוב הסיכויים שחייהם עברו שינוי על ידי המהפך החברתי והכלכלי של החודשים האחרונים. כתוצאה מכך, עסקים קטנים ובינוניים צריכות לחשוב מחדש כיצד ליצור ביקוש למוצרים קיימים. לדוגמה, כל אותם מאמנות ומאמני כושר אשר החלו למכור אימוני כושר מקוונים.

חשוב על הדרכים בהן חיי הלקוחות שלך השתנו. מהם הצרכים והעדיפויות הנוכחיים שלהם? השתמש במידע זה כדי להביא הצעות חדשות/מוצרים חדשים, מחוץ לקופסה, העונים על הדרישות ושיש בהם חידוש שיביא לביקוש למוצר/שירות.

3.. האם אתה נותן מענה לכאבים החדשים של הלקוחות שלך

אם החלפת או שינית את המוצר, פירוש הדבר שהבנת שללקוחות שלך יש כאבים חדשים/שונים ממה שהיה להם לפני כמה חודשים בלבד. יצירת נראות דיגיטלית לעסק שלך בימים אלו מחייבת הבנה של צרכים ודאגות ספציפיות אלה. זה יאפשר לך ליצור תוכן ולשלוח הודעות הפונות לכאבים חדשים אלה (ולהציע פיתרון).

גם אם כיום אין ביקוש למוצר/שירות שלך תמיד תוכל לתת ערך בעלות נמוכה באמצעות המדיה החברתית ודוא”ל כדי לשתף אותו הלקוחות הנוכחיים וגם עם קהלים חדשים. לדוגמה, הכנת קורס מצולם ללימוד עיצוב דפי נחיתה באופן עצמאי שיישלח ללקוחותיו של מעצב דפי נחיתה באמצעות קמפיין של דוא”ל לפתיחה חוזרת וכולל טיפים מועילים ורלוונטיים יסייע לשמר את בסיס החברים/לקוחות של המעצב. 

בכל סיטואציה, עסקים קטנים צריכים להתמקד בהקמת אמון מחדש על ידי יצירת תוכן מועיל ואינפורמטיבי שלקוחות זקוקים לו.

התייעל – צמצם עלויות והגב מהר יותר

קיצוץ בעלויות הוא מרכיב חשוב בימים אלו של חוסר וודאות, במיוחד, לדוגמה, אם עברת מחנות פיזית לחנות מקוונת (או שאתה מאזן בין שניהם). זו הסיבה שחשוב לחשוב על תחומים שבהם ניתן לקצץ בהוצאות מבלי לאבד הכנסה.

על אילו כלים, אפליקציות ושירותים העסק שלך משלם בחן אם אתה זקוק לכל אלה לאחר שינוי אופן הפעילות העסקית שלך. יועצים וקבלנים עשויים להוות גם עלות נוספת – אילו שירותים ניתן לבצע באופן אישי או מנוהל בצורה יעילה יותר? בנוסף, קיצוץ עלויות בתחום אחד יכול לפנות הון להשקעה בתחום אחר כמו ניהול קשרי לקוחות (CRM) שיכולים לייעל את התהליכים שלך לתקשורת, מכירות ושיווק ללקוחות, ולסייע לך לפתוח מחדש את העסק שלך, הפיכת התהליכים הנוכחיים שלך לזמינים יותר תכין אותו לגלים של חוסר הוודאות בחודשים והשנים הבאות.

עסקים קטנים ובינוניים שרוצים לקבל יתרון על המתחרים ולנוע קדימה חייבים להתמקד באתגרים החדשים ולתת מענה רלוונטי ועדכני לכאבי הלקוחות. זה הזמן לפעול. לא לקפוא על השמרים. לחדש ולהתחדש.

 

 

נבנה ב - על ידי מגדלור לעסקים

Accessibility Toolbar