בדיוק כשחשבנו שאין כבר מה לחדש ומה שחסר ברשימת המותגים הבינלאומיים בישראל הוא המותג Starbucks עם חווית הקפה, הספות ומוזיקת הג׳אז הקורונה נחתה גם כאן בישראל (חבל היו שמועות שהראל ויזל מתכנן להנחית גם המותג הזה בישראל), ברבעון האחרון שוק העבודה משתנה כתוצאה ממשבר הקורונה ובעולם נוצר מגמה חדשה, 20-40% מהעובדים יעברו לעבודה מהבית. מנהלים ועובדים מתלהבים מהשינוי ומוצאים את היתרונות מכך שלא יידרשו לבזבז זמן על נסיעה לעבודה, וכי נוצרת להם אפשרות לבלות זמן רב יותר עם המשפחה.
אבל, בכדי לעבור לעבודה מהבית גם על הארגון וגם על העובד להיות מוכנים לשינויים: שינויים באופן ביצוע העבודה, שינויים בבית ושינויים באופן בו אנו מבצעים את האינטראקציות החברתיות שלנו.
“פינת האוכל הפכה למשרד” – כאשר העובדים כולם נמצאים במשרד הרי שהתשתיות זהות/שוות לכולם. העבודה מהבית משנה זאת, ולכן חברות/ארגונים יכולים לסייע ברכישת הציוד/הריהוט המתאים והנוח לעבודה מהבית, ייעוץ אגרונומי, שיפור הפס הרחב לעובדים מהבית ועוד בכדי להקל ולשפר את העבודה מהבית. ראו את דוגמת פייסבוק שרכשה לעובדים מהבית כסאות עבודה, שולחנות ומסכי מחשב.
“יום עבודה שנראה ריק פתאום התמלא בפגישות” – אם בעבר היינו רגילים לדון עם החברים לעבודה על הנושאים השוטפים בפינת הקפה, או בישיבה אד-הוק הרי שבעידן החדש שיחות הזום וישיבות הוידאו ממלאות את יומנו. כדי לייצר עבודה מהבית בהצלחה על החברות/ארגונים לטפל ולהנגיש לעובדים כמעט בכל כלי שמייעל ומשפר תקשורת, שיתוף פעולה ושקיפות. עם זאת, חברות מובילות יחשבו מעבר לכלים בלבד, כדי להבטיח שהעובדים יוכלו להתמודד עם אתגרי ניהול זמן ופרודוקטיביות תוך עבודה מרחוק עם עמיתיהם.
“אני מתגעגע/ת לחברים” – חברות צריכות להבין עד כמה קריטי להמציא את המרקם החברתי מחדש בעידן של ריחוק חברתי עליהן לברר ולגלות את צרכיהם ורצונם החברתיים של העובדים ואז לחשוב באופן יצירתי על דרכים למלא אותם.
מגמות אלה ימשיכו להתפתח, וחשוב לזכור כי ייקח עוד זמן למצוא את דגם ההפעלה הנכון של עבודה מהבית. בואו לא נשכח, “בניין המשרדים” קיים מאז המאה ה -18. מה שברור לנו כבר עתה הוא שמעסיקים שיכולים לצפות בהצלחה ולגשר על השינויים החדשים בשוק העבודה ובאופן העבודה יצליחו להניע קדימה את הארגון/החברה, ליצור צוותים מחויבים ומרוצים, ולשפר את ביצועי החברה/הארגון.
צו 8 לעסקים – התוכנית להצלת העסקים בישראל
מיזם חברתי [ללא עלות] למען העסקים – כל הפרטים בעמוד הבא!
איך אני כבעל עסק יכול להתאים את העסק שלי למעבר לעבודה מרחוק תוך כדי שמירת על סטנדרטים גבוהים אנרגיה אצל צוות החברה ותרבות עבודה ?
שגרת ניהול מרחוק היא האתגר החדש של כולנו אך זה רק חלק מהתוכנית הגדולה שנדרש לבצע התאמות ומיקוד. חשוב מאוד לייצר תוכנית עבודה ברורה, תיאום צפייה, יעדים ומדדים להצלחה.
לשיחת ייעוץ ומיפוי האתגרים לחצו כאן לשליחת הודעת WhatsApp – https://did.li/Olx5q
אתכם תמיד צוות מגדלור ?? .