banner

בלוג העסקים הקטנים לת-ו-צ-א-ו-ת

יזם, על מה הוא מתחרט?

אין לי ספק שכל יזם בתחילת הדרך חושב על אורח החיים הזוהר המצפה לו – לקבוע את החוקים לעצמך, לקבוע לעצמך את שעות העבודה ולקצור את הרווחים כאשר העסק שלך יצליח – אך אף אחד לא סיפר לך על הצד האפל, על הקשיים בתחילת הדרך. הלחץ עצום, העבודה מלחיצה וקשה, ותמיד קיימת האפשרות המאיימת שהעסק שלך יקרוס/ייכשל.

בלי קשר לנסיבות ולגורל האולטימטיבי של העסק שלך, יש קומץ נושאים עקרוניים שזיהיתי במהלך השנים אצל יזמים איתם עבדתי שהם נוטים להתחרט לגביהם:

  1. לא לקחת סיכונים. יזמות היא סיכון, אבל כלל ידוע הוא שאין סיכוי בלי סיכון. אבל בתפקיד היזם המיינדסט שלך הוא חשוב. ייתכן שהשקעת את החסכונות שלך בהקמת העסק, אך גם אם לא, פוטנציאל ההכנסה העתידי שלך תלוי לחלוטין בהצלחת העסק. אצל כל יזם קיים המתח הפנימי בין גישת ניהול שמרנית, שנועדה להפחית סיכונים על ידי היצמדות רק למה שאתה יודע שהיה יעיל בעבר, כאשר לעתים נדירות אתה מנסה אסטרטגיות חדשות או מתרחב לשווקים חדשים לבין גישה נוטלת סיכונים. המתח בין גישה שיכולה להבטיח הכנסות קבועות בעתיד הנראה לעין, לבין עתיד לא ברור. לא פעם יזם מוצא את עצמו לאחר חמש שנים תוהה: מה אם הייתי לוקח יותר סיכון?

קיימת אפשרות גבוהה יותר של כישלון עם סיכון, אך קיימת גם אפשרות להצלחה משמעותית יותר, והצלחה פוטנציאלית זו תרדוף אותך אם לא תיקח מספיק סיכונים.

  1. לא להעסיק את האנשים הנכונים. יזמים חדשים עם רעיונות נהדרים נוטים להיות אנרגטיים, מקבלים החלטות מהירות ופועלים בקצב מסחרר כדי להוציא מוצר לשוק מהר ככל האפשר. לפעמים זה כרוך בהעסקת עובדים מהר ככל האפשר – תוך התחשבות מועטה ליכולותיו/כישוריו/חסרונותיו של העובד.

טיפ ממני – מי שאתה מעסיק כבר בשלב הראשון הוא באמת חשוב. עובד מסור, חרוץ, ואמין שונה מאוד ממי שרק שם כדי לקבל משכורת. ומעבר לכך, עובד חביב, מהנה, ונגיש שונה מאוד ממי שהוא לא-חברותי. מצא את האנשים המתאימים לתפקיד. זה שווה את זה.

  1. לא להקשיב לאחרים מספיק. כשאתה נכנס לראשונה לתפקיד היזם, ומה שמושך כל יזם הוא היכולת לקבל החלטות בעצמך. יש לך את המילה האחרונה לגבי הכיוון של העסק שלך, החל מהתווית אסטרטגיות רחבות וכלה בדקויות יומיומיות (אם תבחר לעסוק בדברים כאלה). אך נדיר שיזם מצליח על ידי האזנה לאינטואיציה שלו בלבד. במקום זאת, בעלי העסקים המצליחים ביותר מסתמכים על צוות יועצים, מומחים בנישות שלהם. צוות זה עשוי להיות מורכב ממנטורים, עמיתים, שותפים או עובדים – זה לא משנה. מה שחשוב הוא שאתה מקשיב לדעות של אחרים. גם אם בסופו של דבר אינך מסכים וקבלת החלטה אחרת, תהיה לך נקודת מבט נוספת על ההשפעות האפשריות של החלטה זו.
  2. לקחת את העבודה ברצינות רבה מדי. ברגע שאתה הופך ליזם, ההצלחה של העסק שלך מתואמת באופן בלתי נפרד עם ההצלחה האישית שלך. ככזה, קל להיות מושקע באופן קיצוני בעמדתך, לבחון כל פרט ולבזבז את כל זמנך בעבודה על כל פרט ופרט תוך ניהול ריכוזי. גישה כזו כנראה תרחיק את צוות העובדים שלך; גרוע מכך, זה יחמיר את מצב הרוח שלך על בסיס יומי, כיוון שתרגיש שאתה מתעסק בקטנות ולא בתמונה הגדולה. תשתחרר ותשחרר. תן לאחרים לבצע את תפקידם, השתמש בהומור ותיהנה ממעמדך כיזם.
  3. קשה למצוא איזון בין העבודה לחיים הפרטיים, אך הכרחי אם ברצונך לשמור על שפיותך. קל מדי ללכת לאיבוד בשעות עבודה אינסופיות ובעבודה בסופי שבוע כשאתה אחראי על העסק שלך ועל הגורל שלך. למען החברים, המשפחה ובריאותך האישית, למד לאזן ולבלות זמן עם המשפחה ובפעילויות פנאי. למצוא את האיזון הזה קשה יותר למצוא בפועל מאשר על הנייר, אבל עם מספיק מסירות ומיינדסט נכון, תמצא אותו בזמן.

 

יזמות היא מסע, ואם תגיע לקצה הדרך ללא כוחות ומבלי שחווית ונהנית מהדרך אין בכך טעם (וגם לא בכל העושר שתפיק מכך).

נבנה ב - על ידי מגדלור לעסקים

Accessibility Toolbar